Ahad, 27 September 2009

news......

LONDON: Chelsea kecundang buat kali pertama di bawah kendalian Carlo Ancelotti apabila Wigan mengejutkan mereka 3-1 ketika Manchester United mengatasi Stoke City 2-0 untuk naik ke tangga teratas Liga Perdana Inggeris.

Ancelotti sudah mengemudi Chelsea untuk enam kemenangan liga berturut-turut, selain dua kejayaan pada Piala Liga dan Liga Juara-Juara tetapi rekod sempurna itu berakhir dalam aksi yang menyaksikan penjaga gol, Petr Cech, dibuang padang.

Chelsea sebelumnya ketinggalan pada minit ke-16 kepada gol Titus Bramble tetapi Didier Drogba menyamakan kedudukan pada minit ke-48. Hugo Rodallega dan Paul Scharner menjaringkan dua lagi gol untuk kemenangan Wigan.

Ketika Chelsea tumbang, United akhirnya mengatasi tentangan kental Stoke di Stadium Britannia apabila Ryan Giggs, masuk sebagai pemain gantian, mengumpan untuk Dimitar Berbatov menjaringkan gol pembukaan pada minit ke-62.

Bek United, John O’Shea memastikan Stoke tidak mampu bangkit apabila menanduk masuk bola sepakan percuma Giggs untuk gol kedua pada minit ke-77.

Fernando Torres pula mencipta hatrik untuk Liverpool mengekori rapat pendahulu carta kedudukan selepas membelasah Hull 6-1 di Anfield. Ryan Babal menyumbang dua gol ketika Steven Gerrard turut meletakkan namanya dalam senarai penjaring.





berita harian online

Tiada ulasan: